ELP_TT

Training teachers to use the European Language Portfolio
---------Former les enseignants à l'utilisation du Portfolio européen des langues


Glossary | Glossaire

Booklet | Brochure

 

 

Hans-Peter Hodel

  1. Zusammenfassung des Workshops „Erfahrungen mit der Verwendung des Sprachenportfolios im Unterricht“ (.pdf)
  1. Ateliers « Exploration du Portfolio européen des langues (PEL) » (.doc)
  1. Relier des textes aux niveaux du Cadre européen commun de référence (CECR), élaborer des items reliés au CECR (.doc)
  1. Quelques enjeux pédagogiques et didactiques du Cadre européen commun de référence (CECR) et du Portfolio européen des langues (PEL) (.doc)
  1. Mon enseignement en profil (Questionnaire de sensibilisation) (.doc)
  1. Atelier „Analyse eines Lehrmittels für Fremdsprachen mit Instrumenten des ESP und des GERR“ (.doc)
  1. Atelier „Erarbeitung einer Unterrichtseinheit mit ESP“ (.doc)
  1. Une idée pour introduire le PEL (.doc)

 

Vijo Kohonen

  1. Encountering Educational Change (.doc)
  1. Intentional conceptual change: three conditions (Margarita Limón Luque 2003) (.doc)
  1. What is action research? (.doc)
  1. Aims of the FIN-ELP project (.doc)
  1. Cooperative learning: 5 principles (.doc)
  1. Linking the CEFR with the new Finnish Framework Curricula (2003/2004) (.doc)
  1. Finland: ELP research & development work in progress (.doc)
  1. Peer assessment form (adapted from the Finnish Upper Secondary ELP) (.doc)
  1. What kind of an ELP implementation? (.doc)
  1. What can we pass on from intensive teaching experiments – guidelines (.doc)

 

David Little

  1. The common reference levels of the CEFR, age-appropriate issues, and the development of descriptors (.doc, .pdf , .ppt)
  1. CECR levels (workshop material) (.pdf)
  1. The ELP, the curriculum and the textbook (. doc, .pdf, .ppt)
  1. Principles underlying the ELP and key design features (.doc, .pdf, .ppt)
  1. The European Language Portfolio: structure and origins (.doc, .pdf, .ppt)
  1. How do we create descriptors for learners of languages for specific purposes? (.doc, .pdf, .ppt)
  1. Self-assessment based on the ELP and tests/exams based on the CEFR: some issues of general principle (.doc, .pdf, .ppt)

 

Dick Meijer

CEFR and ELP seminar

(Skopje, 16-17 February 2007)

  1. Introduction (.ppt)
  1. ELP and self-assessment - Workshop 2 (.ppt)
  1. ELP and action-oriented tasks - Workshop 3 (.ppt)
  1. ELP and intercultural aspects - Workshop 4 (.ppt)
  1. How to introduce the ELP? Summarizing and developing action plans - Workshop 6 (.ppt)


    (Hamburg, 23-24 September 2005)
  1. Components of a portfolio: What should be in a portfolio for learners in the secondary education? (.ppt)
  1. Die interkulturellen Aspekte des europäischen Sprachenportfolios: Die Entwicklung einer interkulturellen Kompetenz (3. Hamburger Fremdsprachentage, Landesinstitut für Lehrerbildung und Schulentwicklung) (.ppt)
  1. Sprachenportfolio und Lehrbuch (3. Hamburger Fremdsprachentage, Landesinstitut für Lehrerbildung und Schulentwicklung) (.ppt)
  1. Die Selbsteinschätzung des Schülers (3. Hamburger Fremdsprachentage, Landesinstitut für Lehrerbildung und Schulentwicklung) (.ppt)


Radka Perclová

  1. Linking the language curriculum, the course book and the ELP (.doc)
  1. Developing intercultural awareness (.doc)
  1. Learner autonomy - Task 1 (.doc)
  1. Learner autonomy - Task 2 (.doc)
  1. Preliminary action plans (.doc)
  1. Self-assessment (.doc)