Documents
Rapport
de l'atelier central 2/2005, (Graz, Autriche, 21-23 Avril 2005)
(en anglais uniquement)
Workshopbericht
2/2005, (Graz, Österreich, 21-23 April 2005)
Article
CHAGAL
et son influence dans notre société
Un article sur CHAGAL et l'esprit
des étudiants internationaux au CELV
Projet
pilote (en anglais et en allemand uniquement)
Project
No. 1: Speech Communication
Projekt
No. 1: "Sprachliche Kommunikation"
Project
No. 2: Grammar Consciousness-Raising Tasks
Projekt
No. 2: Sprachaufmerksamkeit und grammatiklernen
Project
No. 3: Introducing German Cultural Studies through Songs
Projekt
No. 3: Lieder zur Einführung in die deutsche Landeskunde
Project
No. 4: Erlebte Landeskunde - Applied Cultural Studies
Projekt
No. 4: Erlebte Landeskunde
Project
No. 5: Cultural Awareness Training (and Language Teaching)
Projekt
No. 5: Interkulturelles Praktikum (und Sprachunterricht)
Project
No. 6: Some Dos and Don`ts in Multicultural Settings (dt: Gute
Ratschläge für schlechtes Benehmen: "A Good Guide to
Bad Manners")
Project
No. 7: Learner`s Biography
Projekt
No. 7: Lernerbiographie
Project
No. 8: Improving Study Skills by Social Learning in Class
Projekt
No. 8: Förderung der study skills
durch soziales Lernen im Unterricht
Project
No. 9: Second Language Oral Presentations for Content Classes
Projekt
No. 9: Mündliche Präsentationen in der Zweitsprache
im Fachunterricht
Project
No. 10: Implementation of a Learner Centred Curriculum in Subjects
Other than German as a Foreign Language - Needs Analysis
Projekt
No. 10: Implementierung eines lernendenzentrierten Curriculums
in verschiedenen Gegenständen mit Ausnahme von Deutsch als Fremdsprache
- Bedarfsanalyse
Project
No. 11: Integration of English and Mathematics
Projekt
No. 11: Integration von Englisch und Mathematik
Project
No. 12: Chemistry - Practical Training: The Measure Analysis
Projekt
No. 12: Praktische Übungen in Chemie
Project
No. 13: Evaluation of VGU by Former Students Studying at on of
Graz Universities
Projekt
No. 13: Evaluierung des VGU durch ehemalige TeilnehmerInnen,
die gegenwärtig an einer Grazer Universität studieren
Project
No. 14: Elements of Self-Regulated Learning
Projekt
No. 14: Elemente selbst-regulierten Lernens
Project
No. 15: Role Playing in the Consuting Room
Projekt
No. 15: Rollenspiele in der Ordination
Project
No. 16: Developing Presentation Skills in English for Specific
Purposes (ESP) Context
Projekt
No. 16: Erarbeitung von Präsentationstechniken in englischer
Fachsprache
Questionnaires
(en anglais uniquement)
Exemple
de réponse á l'enquête sur les institutions
Liens vers l'enquête
sur les institutions questionnaire